La Federación de Cines de España i el Gremi de Cinemes de Catalunya presenten a Barcelona les dades del sector de les sales de cinema de 2023

La Federación de Cines de España (Fece) i el Gremi de Cinemes de Catalunya han presentat al cinema Mooby Balmes de Barcelona, les dades de recaptació i espectadors a Espanya i a Catalunya de l’any 2023.

A la presentació van assistir, a més dels representants del Gremi i de la FECE i alguns associats, representants institucionals i autoritats tant del Departament de Cultura com del Ministeri de Cultura, a més de representants dels mitjans de comunicació.

Per tercer any consecutiu, els espectadors i la recaptació s’han incrementat en tot el territori arribant als 77,8 milions a Espanya i a 13,8 milions a Catalunya, el que suposa un increment del 26% i del 21,1% respectivament. Aquestes xifres no han arribat encara a assolir els nivells de pre-pandèmia, però cada any es troben més a prop.

El parc de sales es manté estable, i fins i tot, a nivell de tota Espanya, els cinemes han passat de 723 a 751.

Sens dubte l’any ha estat marcat pel fenomen “Barbenheimer”. La coincidència d’aquestes dues estrenes a taquilla va generar varies fites rellevants: millor cap de setmana de l’any, del 21 al 23 de juliol, amb 11.5 milions d’euros de recaptació, millor dia de l’any, 26 de juliol, amb més de 900.000 espectadors en un sol dia i el segon millor estiu de la última dècada.

El Director de l’ICAA (Ministeri de Cultura), va intervenir per explicar les dues iniciatives que han posat en marxar per impulsar l’assistència a les sales de cinema com son el bo cultural i Cinema Sènior.

A la última part de la presentació, es va parlar de “Dades i transparència” en el sector de les sales de cinema amb representants de Comscore, Adicine, l’ICAA i el Gremi de Cinemes de Catalunya.

El dossier es pot consultar a https://media.timtul.com/media/web_fece/2023_Datosycifras_FECE_20240228133957.pdf